سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای علیّ! از ویژگیهای مؤمن آن است که حقیقت را از دشمنش می پذیرد و فرا نمی گیرد جز برای آنکه بداند و نمی داند جز برای آنکه عمل کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

شهرستان قاین دراستان خراسان جنوبی



86/9/22 ساعت: 9:28 عصر
 

خطه زرخیز و شهید پرور قاینات آکنده است از یاد و خاطره دلیر مردان وراست قامتانی که همچون مشعلی فروزان جان خویش را در راه دین و کشور تقدیم کردند.
شهر قاین با تقدیم 5 شهید در 22 آذر سال 1357 دومین شهر پیشگام خراسان در اهدای شهدای خویش به انقلاب اسلامی بود. در تداوم انقلاب شهرستان قاینات با تقدیم بیش از 400 شهید سر فراز همچون خورشیدی بر تارک شرف و پایمردی می درخشد.

شهید دکتر مهدی امین زاده:دکتر امین زاده در سال 1328 در شهر قاین در خانواده ای متدین و با تقوا و روحانی متولد شد و تا سال 1344 در قاین به تحصیل پرداخت. سپس راهی مشهد مقدس شد.بسال 1347در دبیرستان فردوسی دیپلم گرفت.سال 1351 از دانشگاه ملی فارغ التحصیل شد و جهت ادامه تحصیلات به آمریکا عزیمت نمود.او از اعضای مهم و سرشناس اتحادیه اسلامی آمریکا و کانادا بود.در بهمن 1359 با سمت معاون بازرکانی داخلی ایران،تلاش و کوشش خود را در رفع تنگناههای بازرگانی آغاز نمود. ایشان در شبانگاه 7 تیر بهمراه دیگر یارانش در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.


سرداران شهید قاینات عبارتند از :شهید محمود کاوه،شهید محمد ناصر ناصری، شهید غلامعباس کمیلی، شهید حسین چدانی، شهید ذوالفقار رمضانی. 


نوشته شده توسط: سید مصطفی حجتی


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل بازدیدها ::
13959

:: بازدید امروز ::
2

:: بازدید دیروز ::
0

:: مطالب قبلی ::

پاییز 1386

:: اوقات شرعی ::

:: درباره من ::


:: لینک به وبلاگ ::

شهرستان قاین دراستان خراسان جنوبی

:: لینک دوستان من ::

:: موسیقی وبلاگ ::

:: اشتراک ::